expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

26 Temmuz 2013 Cuma

Onun okuduğu gibi...




Ben de tembelim bu konuda ,anlamadığım için çabuk sıkılıyorum,kendime çok kızıyorum bu nedenle hatim yapamıyorum,Kuran'ı Kerimden bahsediyorum.Genelde ramazan ayında hatim yapılır ben de hem Arapça'sını okuyup aynı zamanda okuduğum cüzün mealini de okuyacaktım,mealine devam ediyorum ama Arapça'sının devamı gelmedi 6 cüze kadar okudum kaldı öyle...

Arapça'sını da okumak neden bu kadar önemli peki?

Arapça'sını okumuş olduğumuz ayetler bizzat Allah tarafından gönderilmiş olan ifadelerdir.Bunlar insan sözü değildir.
Böylece biz Kuranı okurken Allah'ın kelamını tekrar etmiş oluyoruz.Ayrıca Peygamberimizi örnek alarak ayetleri bizzat onun telaffuz ettiği gibi okuruz.
Bu nedenle Kuran okuyan kişi Peygaberimizi bizzat taklit etmiş olur.
Peygamber efendimizi taklit edebileceğimiz ibadet sayısı azdır.
Namazımızı ne kadar ona benzetmeye çalışsak bile mutlaka bir yerlerde eksiklik farklılık oluşur,ama Kuran okumak böyle değildir.
Kuran peygamber efendimizin insanlığa okuduğu o duru haliyle önümüzdedir.Bu nedenle Kuran okumak hem onu(s.a.v) bire bir örnek almak hem de bu güzel sünneti devam ettirmektir.
Dünyanın neresine gidersek gidelim,insanlar Allah'ın kelamını onun kelimeleri üzerinden okur.Ümmet olarak  birlik korunur İslamın  temel değerlerine sahip çıkılmış olur.Bu nedenle Kuran tilaveti müslümanları ümmet yapan temel dinamiklerden biridir.Tıpkı ezan gibi...

Meal okumak da önemli ancak ben bu postumda Arapça'sını okumanın öneminden bahsetmek istedim.

Kuranı kerimi çokça okuyup anlamak ve amel etmek ümidiyle...

4 yorum:

  1. çok güzel bi konuda yazmışın :)
    bende senin gibi meal okumyıda planladım 10 syf Kuran 10 syf da meal okumaya çalışıyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Canım benim çok harika yazıp doğru noktalara değinmişssin,ayrıca bu denli okuma hevesiyle dolduğun içinde azim ettiğin içinde ben kendimce çok mutlu oldum,inşallah hepimiz kuranı öğrenip bolca okuruz !!

    Sevgilerimle :**

    YanıtlaSil
  3. Size e mail attım, umarım beğenirsiniz :)

    YanıtlaSil
  4. bu sene bende okuyacagım demiştim hatim olamadı :(kısmet .radyodan meal dinliyorum .dikiş dikerken arayı böyle kapatmaya çalışıyorum lalegül fm dede tevsir dinliyorum .tavsiye edebilirim .selamlar

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...