expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

16 Mart 2013 Cumartesi

Aşkname


Gittiğim kütüphane oldukça karmaşık geldi bana, kitaplar yazara göre sınıflandırılsa, daha çekici hale gelebilir.yine bir İskender Pala kitabı geçti elime Aşkname kısa kısa  aşk hikayelerinin anlatıldığı bu kitabı alırken hiç incelemediğim için roman sanmıştım..Günümüze çok yabancı Leyla ve mecnun  gibi aşkların anlatıldığı kitapta…Kavuşulmayan,yüreğinde her zaman kanayan yara olup sonunda yataklara düşürecek ve sonunda sevgilinin ismni anarak son nefesini vermesine sebep olacak hastalık derecesinde aşk …


tamam bir tek onu düşünmek, gözü başkasını görmemek, evet aşkta bunu isteriz ama sadece onu sırf onu bıkmadan usanmadan insanın da bir sabır boyutu var,bu ne ısrarcılık …

 ya ayrıca böyle aşklarda hoşuma gitmeyen diğer meselede sanki sevgiliyi tanrı edinmiş sabah akşam ona ibadet ediyormuş gibi  kardeşim aşkta bir yere kadar dedirtiyor.... divan edebiyatının ortaya çıkmansında etkili olan  bu aşklarda mantık yok  …aşkta mantık yok mudur ? mantıksız aşk olmaz… aşkla mantık barınmıyorsa sonu hüsran zannımca şmdilerde… anladıkta ya bu ilk zamanlarda olur divan edebiyatına isyan bayrağını çekiyorum ben bundan böyle..bunların içinde su kasidesi nin yeri ayrı tabi ki de onu katmıyorum ben onun kadar güzel benzetmelerle Peygamber efendimize duyulan sevginin anlatıldığı bir şey okumadım daha..

Ayrıca divan edebiyatının dönemlerinde şairler bir araya toplanır aşkın anlatıldığı uzunuzun betimlendiği şiirler okurlarmış,yani bu adamların başka işi gücü yok muymuş…demek ki yokmuş geçim derdi, ekmek parası, kredi borcu, tabi zamanı düşününce o dönemde aşkların böle olmasında mantık aramamak lazım..hep kapitalizm çıkardığı sonuç =)bu aşkta bile mantık aratıyor..gönül bu ota da konar boka da yok öyle bişiy  ya biz paraya aşık oluyoruz ve bize para konusunda en faydalı olacak kimseyi arıyoruz …

Aşkname edebiyat öğrencilerinin  ve edebiyatla ilgilenenlerin zevk alacağı tarzda bir kitap..Uzun betimlemeler,söz sanatlarıyla ve eski Türkçe ile bezeli kitabı bitirmek için okuduğumu söyleyebilirim .. .Bazen Cümlelerin ve  haikayenin başını anladım sonunu anlamadım .Sonunu anladım başını anlamadın ..böyle olduğundan dolayı çoğu zaman sıkıldım durdum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...