expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

12 Mart 2013 Salı

Bir Numara Afacan


ilk öğretmenlik deneyimimi afacan yaramaz bir o kadar sevimli minik öğrencimle bugün başlamış oldu..

Ödev kağıdındaki problemlerin  toplama işlemi olduğunu anlayınca, soruyu okumadan önüne çıkan rakamları toplayıp, kurnazlık ettiğini düşünen yaramaz.


Ders esnasında oturduğu yerde diken varmış gibi yerinde duramayıp, hop oturup hop kalktı, beni ilk günden çileden  çıkardı diyebilirim hem de çok eğlendim…böyle bi sınıf dolusu afacanla uğraşmak zorunda olan sınıf öğretmenleri aklıma geldi.

Şimdiki afacanlar annelerinden yüz bulamasalar elbette böyle olmaz,şimdiye kadar bir dediği iki edilmemiş,her istediği gerçekleşmiş olunca,söz dinlemez,yerinde duramaz çizgifilmin karşısından kalkamaz olmuş çocukcaz..

en başta annesi  sözünü dinletme konusunda kararlı olsaydı böyle atraksiyonlara gerek kalmazdı…aslında suçlamak değil yani anneler evlatlarına tabi ki kıyamaz

 ama çocuğu öçülü bir şekilde davranmak,  kaldıra bileceği sorumluluklar vermek, bu sorumlulukları yerine getirdiğinde ise ödüllendirilmek en iyisi

Ve hem onun ileriki hayatına bir hazırlık niteliğinde olur hem de karşısına çıkabilecek güçlükler karşısında hemen pes etmeyip, mücadele etmeyi öğrenir…

Bir ara pes ettim,  kara kara düşünmeye başladım …
Okusun diye peşin de koşturdum olmadı, türlü dalaverelerle benden kurtulup yerleşiverdi, çizgi filmin başına …
evin iki numaralı haylazı da üç yaşlarında bir ara içeriye geldi beni güldürdü gitti =)

eğlenmediğimi söyleyemem afacan pes edinceye kadar gitmeye devam edicem ….

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...