expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

1 Mayıs 2013 Çarşamba

Yalnız Yürümek





Artık hiç keşfetmediğim yazarları bulmam lazım…

Kitabını daha önce okumadığım methini daha önce duymadığım, öyle! Kütüphane de kitap rafları arasında dolanırken geçiverdi elime,

 Dokunaklı bir başlığı var bir kere ‘yalnız yürümek’

Aslın da her zaman yalnızız diyerek felsefe yapmayacağım şimdi.

Okuduğu kitapları yorumlayan blogları takip etmeyi seviyorum, yazı ne kadar uzun olursa olsun sonuna kadar okuyorum,

bir kere yorum yapılacaksa postu sonuna kadar okumak şart yani,ben de küçükken kalmış bir okuma alışkanlığı olabilir,

Aslında birinci sınıfta pek de hevesli değildim okumaya öğretmen fişlerden bizi sınav yapınca vahim durumum gün gibi ortaya çıkmıştı.

Bir de sınav kağıdını vermişti elime git babana imzalat getir ,anamız imzalasa olmaz sanki,

Saftrik ben de, abine imzalat babam diye yuttur,

Sonra babama kağıdı gösterdim herkesi gülme krizi tuttu, tabi öyle bir saçmalamışım öyle bir, babamın bu hevessizliğiminin farkına varması benim açımdan hiç iyi olmamıştı.

Akşam babamın sert otoritesi altında kekeleye kekeleye arada şaplak yiye yiye okumayı söktüm,

Sonra en güzel yanı, kırmızı kurdela göğsümü gere gere ‘’bakın benim kurdelam var, hem de kırmızı, bunun anlamını herkes bilir’’ diyen bakışlarla insanların dikkatini çektiğini düşünerek, yürümek

 ve sınıfın panosunda her geçen gün biraz daha  kızaran elma var bir de,

Şimdi böyle şeyler moda mı? Bilmiyorum ,,, böylece okumayı bir söktüm pir söktüm tam bir kitap kurduna dönüştüm,

Ben nerden geldim buraya,

uzun yazmayacağım diyorum yinede uzuyor,

Yalnız yürümek,farklı bir yazarın kitabı olsa da okurken ABD yapımı filmlerin sahnelerini kitaba uygulamakta hiç zorlanmadım filmlerde sık işlenen konu popüler kız grubu ve grubun dışında tutulan toplumdan dışlanan fakat şiir konusunda yetenekli Perdita,Megan popüler kız grubunda oldukça kibirli arkadaşlarla takılırken aslında Perdita’nın hiç te ucube olmadığını keşfetmesiyle başlayan dostluğa dair güzel bir roman,,Perdita’nın şiir hakkındaki düşüncelerini anlatan kitaptan aldığım cümleler hoştu şöyle

‘’Herhangi bir şey hakkında hissettiğin her duyguyu birileri yazmıştır. Birileri ele geçirmiştir belki otuz yıl önce. Hepsi aynı insanların hepsi aynı aslında. Her duygu tektir, birileri de onu hissetmiştir ve böyle bir şiir bulduğunda,bu sana bir arkadaş bulmuşsun gibi hissettirir.Harika olan şey bu işte’’


Bende on üzerinde altı puan aldı, okunası romanlardan…

14 yorum:

  1. Merhabalar,
    Sayfanızı yeni keşfettim, çok güzel paylaşımlarınız var.
    Sizi izlemeye aldım :))) Ban da beklerim,
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/
    Güzel paylaşımlar görüşmeyi diliyorum.
    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Birden ben de okumak istedim. Şiir hakkında söyledikleri cidden çok doğru :)

    YanıtlaSil
  3. Ben de merak ettim okuyayım bi

    YanıtlaSil
  4. Merhaba çöplüğün kraliçesi...öncelikle blog yarışmasında basarılar dilerim size...Şiir içn söylenecek o kadar fazla söz,cümle vardır ki ama hep eksik kalır...bazı durumlar sadece yaşanıyor anlatılması sanki imkansız... yine de bir kaç söz varsa söyleyebileciğim şiir hayat kurtarır,şiir düştüğün zaman sana el verir,terketmeyen bir dost bir sevgili olur yeri geldiğinde...şiirden hep hoşlanmısımdır ama ona tutulmama aşık olmama sebep olan yıllar önce Aziz NESİN'in bir eseriydi...bir ışık lazımdı o umutsuz kayıp kalbime bir çıkış yolu...ve birden dikilivermişti karşıma...Oruç ARUOBA üstadın dediği gibi ''Çiçek renk getirmişti yalnızca yeşil olan bitkilerime'' o andan beri şiir hep özel kaldı bende hep tarifi imkansız...ve zamanla dostluğumuz büyüdü hiç ayrılmadık...hiç ihanet etmedi hiç yalan söylemedi, bazen teselli olmak için kandırdığı oldu ama o da dostlugundandı...Ben nereye gidersem gideyim nerede kaybolursam olayım hep yanımda olduğun için hep beni çektiğin için teşekkür ederim ey şiir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hikayedeki adam, bu güzel yorumun ile şiiri ne kadar da güzel özetledin ...Teşekkür ederim değer kattığın için =)

      Sil
  5. şaplak yemişsin babandan ama okumayı sökmüşsün sonunda :)))
    yazının sonundaki şiiri anlatan cümlelerde bir hayli güzeldi :)))
    Yarın gideceğim kütüphaneye, bu kitabı bakmaya :)))

    YanıtlaSil
  6. bu beni çok mutlu eder =)

    YanıtlaSil
  7. canım merhaba, bloğunu yeni keşfettim, yazını okurken hem gülümsedim hem maziye gittim :)

    Bana da beklerim, yeni blogerim ben de :)
    yenilerkendinihayat.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  8. Lisede okumuştum, yani çocukken... Ne anlattığını az biraz hatırlıyorum, alıp kitaplığıma koyacağım inşaallah. Teşekkürler...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...